Workshop for ledere, HR og delegerede medarbejdere:
Skab en attraktiv arbejdsplads, der får medarbejderne til at blomstre og tage ansvar
Når medarbejdere føler sig set og mødt i individuelle forudsætninger, styrker og behov skaber det psykologisk tryghed & trivsel på arbejdspladsen
Denne workshop går i dybden med, hvordan ledere, HR og delegerede medarbejdere skaber de bedste betingelser for medarbejdernes sundhed, trivsel, udvikling, arbejdsglæde og ydeevne på arbejdspladsen.
Alle mennesker er forskellige og har forskellig baggage. Derfor er det vigtigt at have en forståelse for at individuelle faktorer har stor betydning, når det kommer til både opgaveløsning og trivsel. Nærmeste leder har behov for indsigt og brugbare strategier for, hvordan man støtter op om medarbejdernes motivation og kompetenceudvikling ind i en arbejdsmæssig kontekst, hvis virksomheden på langt sigt skal have det optimale ud af medarbejderne.
Lær, hvordan I fra et organisatorisk perspektiv skaber de bedste rammer og betingelser, der får jeres medarbejdere til stråle af energi og tage et eget ansvar i at passe på sig selv. Og hvordan I derigennem sikrer deres tilknytning, arbejdsevne og arbejdsglæde – også på langt sigt.
Med den rigtige indsats er I den attraktive arbejdsplads, der sender et vigtigt signal til medarbejderne om, at deres bidrag som menneske er en værdsat og afgørende del af helheden.
Deltagerne får:
Målgruppe
Workshoppen henvender sig til alle, der på et ledelsesmæssigt og organisatorisk plan arbejder med arbejdsmiljø og trivsel på arbejdspladsen.
Den retter sig mod arbejdspladser med alle typer jobs: Kontorer, produktionshaller, børnehaver, hospitaler m.fl.
Det vigtigste er, at I som arbejdsplads, team eller afdeling har en interesse i:
- at jeres medarbejdere ikke nedslides, men kan holde længe på arbejdspladsen.
- at arbejde strategisk med at skabe bedre sundhed, trivsel og udvikling.
- at forebygge og derigennem sende et vigtigt signal til medarbejderne om, at deres trivsel og fysiske velbefindende har høj prioritet.
- at gøre det overkommeligt og simpelt for jeres medarbejdere at passe på sig selv.
- at ændre rammer og vilkår på arbejdspladsen til det bedre.
Vejledende priser
Heldagsworkshop
Fra 12.000 kr.
1 times foredrag om den menneskelige faktor på fremtidens attraktive arbejdsplads
Fra 5000 kr.
Priserne er eksklusive moms
Workshoppen er struktureret i to dele
Workshoppen sætter først fokus på det fælles ansvar og ansvarsfordelingen, når det kommer til trivsel, sundhedsfremme og forebyggelse på arbejdspladsen. Herunder fokus på forudsætninger og krav til medarbejderne og hvilke mekanismer, der er på spil på individ- og teamniveau i denne sammenhæng.
Dernæst har vi fokus på hvordan denne viden sættes i spil gennem jeres egen rolle i organisationen, og hvordan I som ledelse, HR og delegerede kan udnytte jeres indflydelse på medarbejdernes opgaveløsning til at skabe bæredygtige rammer og vilkår for deres arbejde.
Del I: Teoretisk og fagligt input
Så snart vi dykker ned på et individuelt niveau, sættes der automatisk fokus på medarbejdernes eget ansvar. Derfor er der både en risiko for at stigmatisere, og for at nogle medarbejdere kan føle skyld og skam over, at de har svært ved at passe godt nok på sig selv og gøre det, der skal til for at være ”en sund medarbejder”, der møder op hver dag og passer sit job.
I workshoppens første halvdel får I derfor bl.a. undervisning og teoretisk viden om balance, adfærdsmønstre og indre drivkræfter.
I får:
- Forståelse for hvorfor man på et organisatorisk niveau skal interessere sig for den menneskelige faktor, hvis man gerne vil være en attraktiv arbejdsplads.
- Forståelse for hvorfor og hvordan skyld og skam, indre kritikere og ydre pres skaber ubalance, tager vores energi og blokerer for udvikling og læring.
- Indsigt i hvad indre motivation er, og hvordan det har indflydelse på arbejdsglæde og ydeevne.
- En (natur)videnskabelig og kropslig synsvinkel på, hvad der sker, når vi forsøger at ændre vaner og mønstre.
Del II: Praktisk arbejde med strategi for egen virksomhed eller afdeling
I workshoppens anden halvdel får I støtte og forslag til, hvordan I som arbejdsplads kan støtte op om den enkelte medarbejders kompetenceudvikling, sundhed og trivsel.
I introduceres til et konkret og overskueligt værktøj som en hjælp til at undersøge og forbedre vilkårene for den enkelte medarbejder eller teamet i enhver arbejdsmæssig kontekst med udfordringer. Det gælder både opgaver af fysisk karakter og opgaver, der kræver mentale ressourcer og stiller følelsesmæssige krav til medarbejderen.
I får mulighed for at diskutere den indsigt I tager med jer fra første del af workshoppen. Dernæst giver Inner Drive sparring og rådgivning, der hjælper jer med at lægge en fremadrettet strategi for arbejdsmiljø-indsatser, som fremmer arbejdsglæden og motiverer medarbejderne til at passe på sig selv og forebygge sundhed og trivsel.
Vejledende priser
Heldagsworkshop
Fra 12.000 kr.
1 times foredrag om den menneskelige faktor på fremtidens attraktive arbejdsplads
Fra 5000 kr.
Priserne er eksklusive moms
Ofte stillede spørgsmål
Bliver workshoppens indhold tilpasset os?
Workshops med Inner Drive er altid skræddersyet efter modtageren.
Jeg går op i at bruge tid på en god forventningsafstemning, hvor jeg lytter til jeres behov og giver min vurdering af, hvordan jeg ser, jeg kan hjælpe jer.
I selve undervisningssituationen mærker jeg også altid efter, hvad der er mest relevant for deltagerne, så disse temaer og øvelser får mest plads.
Hvor mange deltagere kan der være?
Som udgangspunkt er 3-10 deltagere optimalt på denne workshop, men det er muligt at afholde den for op til 20 deltagere.
Hvor bliver workshoppen holdt?
Inner Drive kommer som udgangspunkt ud til jer, men lokaliteten kan sagtens være en anden. Der aftales nærmere herom i forbindelse med booking, så det sikres, at lokaliteten lever 100 pct. op til jeres behov og muligheder.
Der er behov for borde og stole i lokalet samt almindeligt IT-udstyr, som mulighed for visning af power-point i lokalet. For forståelsens skyld inddrager jeg i nogle tilfælde lidt let bevægelse og aktivitet der involverer kroppen, og det er derfor rart at tænke lidt ekstra plads ind ved lokalebooking.
Hvornår starter og slutter workshoppen?
Det konkrete tidspunkt for workshoppen aftales ved booking iht., hvad der passer bedst på jeres arbejdsplads.
I forhold til det konkrete tidspunkt på dagen kan workshoppen både afvikles fra morgenstunden eller med start efter frokost.
Hvad er inkluderet i prisen?
Prisen indeholder både forberedelse og afvikling af selve workshoppen, herunder eventuelle undervisningsmaterialer.
Den inkluderer også en kort opfølgning på skrift/e-mail til arbejdspladsens kontaktperson, typisk med en opsamling på de fokuspunkter, der er fremkommet under workshoppen, samt de vigtigste anbefalinger, betragtninger eller forslag til, hvordan man på arbejdspladsen kan arbejde videre på både ledelses-, team- og medarbejderniveau.
Forplejning og lokaleleje er som udgangspunkt virksomhedens ansvar, og derfor ikke inkluderet i prisen.
Transportudgifter er heller ikke inkluderet, og kan derfor medføre et mindre tillæg.
Bliver der fulgt op på workshoppen?
Efter alle workshops med Inner Drive vil jeres kontaktperson modtage en kort opfølgning på skrift/e-mail, der samler op på de fokuspunkter, der er fremkommet under workshoppen, samt angiver de vigtigste ideer til, hvordan man på arbejdspladsen kan arbejde videre på både ledelses-, team- og medarbejderniveau.
Det anbefales derudover, at der følges op efter 3 og/eller 6 måneder, da det har stor betydning for, om implementeringen af nye rutiner lykkes.
Kontakt mig gerne på telefon +45 93 91 34 34 eller lbc@innerdrive.dk, hvis det ønskes, at Inner Drive skal forestå en opfølgning på forløbet.
Vejledende priser
Heldagsworkshop
Fra 12.000 kr.
1 times foredrag om den menneskelige faktor på fremtidens attraktive arbejdsplads
Fra 5000 kr.
Priserne er eksklusive moms